Hen

Det här ordet hen? Är det inte bland det löjligaste som detta land har klämt fram? Jag menar, det blir inte mer mellanfil från Lilla landet lagom än så.
Vi är ett land som är fruktansvärt mesiga och konflikträdda. Utåt. Vi ska vara neutrala, men det är vi sällan. Bara kolla andra världskriget. Vi säger utåt att vi är neutrala, fast egentligen är vi ju inte det. Vi hjälper ju judar att fly. Ska man inte vara stolta för en sån gärningar?

Jag menar, ordet lagom finns inte på något annat språk. Varför är det så svårt att ha en bestämd åsikt? Varför skulle det svenska ordspårket ge plats för ett ord, som gör att vi fortfarande kan ha en åsikt, men ändå inte. Vi vill vara alla till lags, men nu funkar ju inte livet så. 
Jag älskar folk som har en bestämd åsikt, om vad som helst nästan. Och dem behöver inte alls tycka som mig, verkligen inte, för det är ju då saker och ting blir intressant och kan diskuteras. Man behöver inte vara överens om allt. Tänk vad livet skulle vara tråkigt då?

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0