At the gym

Två scenarier på gymmet idag.

Kommer till gymmet och enligt Klosterkyrka var jag där 8.56. Gymmet öppnar 9.00. Utanför gymmet står det redan tre personer. Frågar om dem inte öppnat än. Nej det har dem tydligen inte. Kollar in, ser allt tänt och personalen är där. Så jag går fram och känner på dörren. Den öppnas.
"Jaha, den var öppen?!" säger dem tre dönickarna. Ska jag tolka det som dem inte ens känt på dörren?

Denna tid på året är det mycket nytt folk på gymmet. Jag har inte gymmat länge på gymmet, men har ju gjort det tidigare. Men finns dem som aldrig satt sin fot på ett gym. Så dem klokt bokade in tid med perosnlig tränare, så dem går genom maskiner osv. Smart tycker jag. Så skriver dem upp på små lappar vad dem ska göra, hur många gånger osv. Återigen, smart.
Men dem har lite svårt att gå out side the box så att säga. Dem går stenhårt efter ordningen på pappret. Är maskinen upptagen som dem ska ha, så ställer dem sig och väntar vackert på att den ska bli ledig. Jag menar, gå till en annan maskin så länge.
Idag såg jag tre människor köa till en maskin. Oeffektiv work out AB.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0