Höst tecken

Alla har olika höst tecken. Första löven som blir röda. Får ta fram täcket som är lite tjockare.
Ja, ni vet. Jag har ett litet eget.
Min vägg tickar. True story. Väggen till vänster om fönstret i vardagsrummet för att vara exakt. Ibland låter det Tick. Tick. Tick. Tick. Sen ibland får väggen något form av anfall och låter ticktickticktickticktickticktick. Olika hastigheter. Olika högt. Hela vintern lång. Jag tänker knappt på det längre (förutom nu i början) men andra som inte är lika vana, stör sig ganska fort på det.
 
Med detta vill jag ha sagt att min vägg nu tickar för glatta livet. Det vill säga. Hösten är här.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0