Falun


Har haft några jättebra dagar med Marina uppe i hennes gamla hood, Falun. Och det där med Norrland skämtet fick lite mer allvar när jag såg snön på backen. Dock vet jag inte vad som var mest deprimerande, snön eller det faktum att vi var fast i världsmetropolen Sala i 45 min. Men vi roade oss. Undrar dock fortfarande varför tanten där hade en toalettborste i handväskan. Men vi kom fram till slut, hela och helt slut. Vi var ju som sagt tvunga att gå uppp vid 8, något även Marina hade haft ångest för! Och så en resa på det.




Väl framme så gjorde vi Falun shoppinggata lite mer osäkrare. Jag hittade denna snyggning inne på en klädaffär. Dem flesta försöker väl hitta en dalahäst eller två att fotografera sig med när dem är här, men inte jag inte. Försöker vara mer orginel än så. Sen vad är det med folket här? Dem säger bäge. Ni vet färgen beige? Hörde det flera gånger. Fast annars har dalmålet vart gulligt.







Hem till Marina som bor i villa med sjötomt. Avundsjuk AB.
Mindre kul var det ju förstås att vakna till snön. Jag menar, var vi inte klara med vintern? Detta firade jag och Marina med att halka runt lite på gården. Kan ju tycka att vi lärde oss vid första halkningen att vara mer försiktig men icke!









Så hann vi med ett besök till Borlänge och Kupolen. Lite det-är-synd-om-oss-det-snöar-shopping. Fint ställe för den aktiviteten. Vi båda köpte skor. Jag ett till par med höga klackar. I think I´m becoming a real girl!











Kamin ska jag också ha i mitt framtida hus!
Mest har vi pratat en massa, om ja allt och inget, kollat filmer, fått god hemlagad mat och bara haft det allmänt bra!
Ska bli kul att åka tillbaka när det är sommar! Få åka ut med båten osv!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0