Värdelöst

Jag sökte ett jobb i Belfast för skoj skull. Under tre månader, allt betalt, logi, resor osv. Helt okej deal. Femstjärnigt i centrala Belfast. Så ringde arbetsförmedlingen upp och berättade att jag var för överkvalificerad för jobbet. "Ja, eftersom du har utbildningen och jobberfarenheten så är det lättare för dig att få jobb här" Jo men om så vore fallet, då borde jag väl ha hittat ett jobb och inte gå på en timanställning? Eller?
Och det är ju inte dirket så att arbetsförmedlingen är till någon större hjälp. Dem skickar brev till mig med dem jobb som finns på deras hemsida. Som om jag inte kan hitta dem själv? Menar, så svår är inte deras hemsida. Sen min handledare sagt att hon helst ser till att jag söker jobb inom "mitt område" dvs hotell osv. Så när jag fick jobbet på posten har hon mage att rynka lite på näsan och säga "ja, men det här är ju inte riktigt inom ditt område"Nej men det är ett jobb. Är det inte det ni är ute efter? Och jag får in dra nytta av mina år som montör. Det är inte helt okej. Jag menar, vad fan? Jag vill ha ett jobb. Jag vet att jag har utbildning inom hotellvärlden, jag är inte dum, men nu råkade jag snubbla över jobbet på posten, och jag tycker om det jobbet. Så varför ska jag då inte få jobb där?
Ha och sen så när jag kommit upp i x antal dagar som jag inte jobbat under en period, så får jag äran att komma med i någon grupp som går ut på att jag får gå ner och sätta mig vid deras datorer och söka jobb. För det finns mer jobb i deras datorer? I don´t think so.
Sen jag skrev in mig på arbetsförmedlingen, har dem inte hjälpt mig ett skit. Ända andledningen jag skrev in mig där, var för att annars får jag inga pengar från Akassan. Så om ni inte måste skriva in er där, gör det inte!
Muppar.
Och så har vi ju Akassan. Men den idiotiska sagan kan vi ta en annan gång.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0