Pinsamt ögonblick nummer 76

Jag är överlag en rätt smart tjej, om jag får säga det själv. Men ibland så tar det lite tid innan 10 öringen trillar ner. Som denna gång tog det tydligen 15 år.
Kollade nyligen disney filmen Herkules och förstod precis varför ett skämt var kul. Dem senaste 15 åren har jag bara utgått ifrån att det var ett dåligt skämt. Nu förstår jag att det faktiskt var ett skämt. Dock ett dåligt sådant men till lika ett skämt.
Överhuvudguden Zeus säger åt Hades (som är gud i dödsriket) att han inte ska jobba ihjäl sig. Sen börjar Zeus asgarva. Nu förstår jag att det är lite ironiskt att säga åt guden som är ansvariga döda, att inte jobba ihjäl sig.
 
Heja mig liksom.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0