Baka baka en liten kaka

Slängde ihop en cheesecake bara sådär. That´s what I do now. Lite gå-bort-fika sådär.
Kanske aldrig har gjort köttfärsås (true story) eller bakat en enkel sockerkaka.
Men cheesecake, det är fina grejer!
Som sällskap har jag filmen Trassel. Hur bra som helst!

Blander ihop botten med mina nya blender som jag fick i present.
Ingen manuall här inte. Koppla ihop, i med eluttaget och sån bara köra.
Like a boss.



Så häri efterhand ser det ut som spyor. Det var ju aptitretande.
Men det är bara kex och margarin, jag lovar!



Så ska man vispa ihop äggvitorna till ett hårt skum. Trodde det var något
skämt när jag gjorde kakan första gången, Hårt skum liksom?
Men finns något som heter det tydligen. Men det tar ju sån tid att vispa
upp hårt skum.
I filmen är att dem nu har kommit till krogen med alla bovar och banditer.
Dem ska snart börja sjunga. Jag gillar den sången.



Nu står resultat i kylskåpet och gottar ihop sig!

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0