Alcatraz

Kvällsnöjet idag är att kolla in den nya serien Alcatraz på fyran.
Saker jag stört mig på hittills.
- Hon googlar upp alla info om en fånge som ska ha vart infänglsad på Alcatraz. Blir sen förvånad över att fången är död när någon berättar det för henne tre scener senare. Jag menar, jag lovar det stod på Wikipedia sidan hon tittade på att han var död. Är det inte typ det första man kollar om en brottslning som satt inspärrad för över 40 år sen?
- Hon gör senare inbrott i Alcatraz in i ett dokument rum. Det hörs ett ljud utanför rummet, någon är liksom där. Då drar hon vapnet och ropar "Polis, jag är bevämpnad" Hon får väl vara högsta polischef om hon vill, men det är ju fortfarande hon som gör olaga intrång? Vare sig hon är polis eller inte.
- En kollega till henne blir skjuten. Hon tar polisradion rapporterar "Officer down, officer down" och springer sen vidare. Utan att säga någon adress eller något. Kan vara bra för ambulansen att veta.

Just saying.
Och jag vet, jag vet. Det är en tv serie, men ändå. Grundläggande grejer bara.

Annars verkar den väl vara okej.
Det är ju bara fångarnas "spöken" i männsklig form, som ser exakt likadana ut som för 40 år sen, som springer omkring och dödar folk.
Killen från Jurasic Park leder någon undercoer grupp som nu ska leta rätt på alla spöken...fånger...eller vad vi nu ska kalla det. Kanske funkar.
Det är ju trots allt skaparen från Lost som gjort detta.

Men jag är inte skeptisk!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0