Your name

Sara är ett semitiskt (det vill säga från språken abessinska, arabiska, araméiska, assyriska, hebreiska) namn som betyder "furstinna" eller "prinsessa". Sara kan också betyda "herskarinna" I Gamla Testamentet var Sara Abrahams hustru och födde honom sonen Isak vid 90 års ålder. Namnet har använts i Sverige sedan mitten på 1400-talet och kom in i almanackan redan på 1600-talet. Källa Wikipedia

Varför mina föräldrar döpte mig till Sara vet jag inte. Den förklaringen jag fått av min mor var att "Det blev Sara" Kul histora, eller hur? Dem hade inget pojknamn, utan det skulle bli en Sara.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0