Get a grip, man!

Jag har så extremt svårt för folk som klagar på sin jobb, utan att göra något åt det!
I all ära, det finns oftast något på jobbet som är lite jobbigare/sämre än resten. men om du verkligen tokvantrivs, chefen är dum i huvudet, kollegorna är pest och jobbet suger i största allmänthet, hur kan man då utsätta sig för detta dag ut och dag in?
Jag vet, jag vet..."det är svårt att få jobb i dagens samhälle" bla bla bla. Men första steget är väl åtminstonde att söka?
Jag har några vänner, som inte trivs på sitt jobb och pratar hela tiden om att det ska hitta något annat. Men dem försöker inte ens. Då har jag inte mycket sympati över. Känslokall? Nej, jag tycker inte det. Inte när dem sitter och tycker synd om sig själv, men inte gör något åt det!

Jag har ju turen att ha hamnat på världens bästa jobb!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0