The move

Ja, vi kom ju till Arlanda igår och just när vi parkerar så kommer jag på att jag glömt min skinjacka hemma. Suck, jag åker alltså till ett av världens regnigaste länder iförd en kofta. Great! Skinnjackan kommer om några dagar i posten, tack mamma! Med tårar i ögonen efter sagt hej då till mor, visade jag upp mitt boardingcard och sen ställer jag mig i nästa kö. Framför mig står det också en tjej med tårar i ögonn. Vi börjar prata och det visar sig att Lisa (som hon heter) från Karlskoga också ska till London som au pair! Senare kommer det fram att hon känner min lillebror. (Liten värld) Lyckliga som vi var att vi inte var ensamma längre flög vi till London. Väl på Heathrow blir vi båda toknervös men får snabbt syn på våra familjer och går skilda vägar. Jag brummar med min Engelska mamma hemåt. Det var här jag upptäckte att alla i detta land kör som dårar. Just som jag tänkt denna tanke så säger mamma England "Jag brukar inte köra så här sakta, utan det är för att du ska se mer av området". Hjälp? Väl hemma blev det rundtur i the mansion oc uppackning av alla prylar jag hade med mig. Lisa hade bara två väskor medans jag hade tre. Vad hade jag med mig? Sen blev det middag och lära känna mamma England och gå genom mina uppgifter.

Idag var jag ute och körde min alldeles egna bil. Jag har till och med en egen liten garageport! Körde runt i området och det gick faktiskt bra. Men jag fruktar på tisdag då jag ska köra barnen till skolan. Då måste jag liksom ut på en större väg!!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0