Istid!

Det är 17 förbannade minus ute! Helt galet kallt!
Och av någon outgrundlig anledning bestämde jag mig för att ta en promenad imorse! Min lår var förfrusna!

Min vän Michael från New York (jobbar som bankman på Wall Street, bor på Manhattan, har sina föräldrar i Miami, lyssnar på 70-80-tals rock och min mor har inget emot att jag gifter mig med honom) frågade i ett mail här om sisten varför alla hus i Sverige är röda med vita knutar. Så vanligt är det väl inte? Dock att vi svenskar skämatr om att en riktigt Svensson bor i e röd villa, med volvo, hund och två barn.
Men jag fick förklarat för mig att det är den uppfattningen välrden kan ha av svenska kåkar, då förr så var nästan alla hus röda. Något med att Falurödfärg blev så himla poppis och det skulle skydda träet bättre.

Skulle väl behöva ta tag i plugget. Men frukta icke, jag kommer hitta något annat produktivt att göra. Så som att läsa en bok. Ja, så gör jag.

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0