Sista helgen

Fredagen bar det av till Västerås med dem bästa för att se The Expendables! Den filmen rekomenderas, men inte i Västerås biosalonger.
I lördags ställde jag till med avskedsfest! Det var en så himla rolig kväll! Samtidigt lite sorgligt då jag inte komme vara med mina vänner på en sån kväll på ett tag. Men jag kommer ju hem med jämna mellanrum och dem kommer ju och hälsar på.

Saken är ju den att jag flyttar från stan, ja till och med landet på lördag. Till London, elle ja, tre mil utanför i staden Slough. Jag ska bli au pair i familjen West. Dem består av mamma Isabel, dotte Lizzie (14 år) och son Jonathan (12 år). Mitt jobbet kommer gå ut på att skjutsa ungarna till skolan på morgonen, sen mellan 9 och 17 är jag ledig, så kommer ta en eller två kurser på collage. Sen så hämtar jag barnen från skolan. Sen när mamman kommer hem är jag ledig och är även ledig på helger, med någon barnvaktskväll ibland. Städnigen är att se till att det ser snggt ut, hjälpa till där jag ser det behövs. Kommer ha eget rum med badrum och egen bil som är betald. Nej, vilken bil det blir vet jag ej då den inte är köpt än. Men min största oror ang bil är att den kommer vara på fel sida av vägen. Huset är tokstort med enorm trädgård och hemmagym.
Toknervös men det komme bli bra!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0