Det avlånga landet

Min kollega Linn är från Norrland. Skellefteå för att vara noga. För att vara ännu mera noggrann så är det lite utanför Skellefteå.
Råkade säga till henne att jag tycker att gränsen för Norrland börjar vid Gävle. Inte populärt. Jag vet, jag vet. Halva Sverige är ungefär vid Sundsvall. Men fatta då vad mycket Norrland det finns, eftersom gränsen går där!!  Jag tycker Sundsvall ligger högt upp, men så finns det lika mycket till!! Det går bara inte ihop att Umeå och allt det där kan ligga så fruktansvärt långt bort. Och så massor av skog på det. Nästan så man blir mörkrädd.
 
/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0