Crash and burn baby

Jag kan börja med att säga att jag mår bra!
Jaha, denna morgon blev ju inte som jag hade väntat mig. Åt det dåliga hållet tyvärr. Satte mig i bilen och började köra till jobbet. Kommer ut ur rondellen efter motorstadion och sätter kurs mot Strömsholm. Ser att det är någon som har voltat då det är mycket halt på vägarna. Jag saktar ner för att samma öde inte ska hända mig. Tji fick jag! Ungefär två hundra meter senare får jag sladd på bilen och kör in i mitträcket på vägen. Pang sa det bara! Har ingen minne av att jag sladda. Bara en smäll i fronten och sen att jag stod på tvären över körfältet. Ser sen att jag tydlingen har lyckats sladda in med vänster baklyckta också. Fattar inte riktigt vad som hade hänt. Det stannar två bilar bakom mig och förarna där hjälper mig ur bilen. Får sätta mig en an ev deras biler. Och då fattar jag vad som hänt. Tåranar börjar rinna och jag hamnar i chock och sitter bara och skakar. Sen kommer det poliser, brandbil och räddningstjänsten. Jag pratar med dem flesta av dem. Dem berättar att bilens hela front är intryckt och att bärgaren är på väg. Försöker ringa mamma, som inte svarar. De säger att jag måste upp till aktuen istället, så vore bra om någon kom och mötte mig där. Sen så bestämmer sig dem att jag inte behöver åka till akuten för jag var inte skadad, så vore bra om någon kom och hämtade mig. Blev ett himla massa fram och tillbaka men det slutar med att bästast Anders kommer en liten stund senare, hämtar mig och vi åker hem till mig. Får sen tag på mamma som går dirket hem från jobbet för att möta upp mig. På vägen hem ringer kollegan Linn mig och frågar om det är jag som har krockat efter rondellen. Då har tydligen en annan jobbarkompis åkt förbi mig och tyckt att det såg ut som jag brevid en krockad bil. När hon kommer till jobbet så får hon veta att jag inte dykt upp. De försöker ringa men får inte tag på mig. Då ringer dem Linn och ber henne också försöka ringa. Snällaste Linn säger att hon fixar allt med att informera jobbet att jag inte är direkt i skick för att jobba. Ska till läkaren nu på eftermiddagen för en undersökning. Just nu känns det bra, lite huvudvärk bara.
Så hur har din fredag vart?

/S


Kommentarer
Marina

Åh bästaste Sara! Jag blir jätteorolig ju.. men allt är bra och så? Det lät som det men man måste ju fråga igen. Usch vad läskigt iallafall! Men jag kommer tillbaka till etuna på måndag och då händer inga såna där saker när jag är på plats.. Kraaaam och ta hand om dig!!

2010-04-25 @ 01:56:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0