Wrom wrom

Det har vart premiär för mig. Jag har kört automatväxlad bil för första gången.
Kristian var lite nervös när han gav nycklarna till mig.
Lite problem var det ju i början. Skuttade några gånger innan jag kom underfund med att jag inte ska växla eller trycka på någon koppling. Gick ju på ren automatik. Men bara gasa och bromsa. Hur simpelt som helst.
Sen så åkte vi. Vi stannade för att Jeanette skulle hämta en sak. Jag stänger av bilen. Jeanette kommer tillbaka. Jag ska starta bilen. Växelspaken går inte att rubba. Både jag och min vännina försökte. Men den satt där den satt. Hånade oss med sin orubblighet. Ringer Kristian och ber om hjälp. Jag måste tydligen trycka ner bromsen för att kunna växla ur park och till drive. JAHA!
Konstigt nog hade jag inte haft det problemet när jag startade bilen första gången. 
Men jag bjuder på den.
Vi överlevde, bilen är hel och Kristian kunde andas ut.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0