Best day ever

Sitter här och författar ett brev till min vän Lee i England. Jag förklarar precis hur vi firar studenten i detta avlånga land. Måste erkänna att om Lee tycker vi är dumma i huvudet så kan jag inte klandra honom. Nu när jag läser om hur firar vår student på engelska och sen sätter mig in i hans tankar om att aldrig hör hört talas om detta så tycker jag det låter helt sjukt.
Vi börjar dricka 7 på morgonen, tillbringar förmiddagen i skolan, springer sen ut från skolan för att möta släkten som hänger blommor och gossedjur runt din hals. Finns även en stor skylt med en bild på dig som barn. Sen tillbringas eftermiddagen på ett lastbilsflak som åker runt i staden och sjunger och skriker tills vi inte har någon röst kvar, åker sen hem för att låtsas vara nyktra inför mormor, får en massa presenterför att sen träffa klassen och supa ännu mera.
Men det är kul. Riktigt förbannt kul!

/S


Kommentarer
Anonym

om jag var han skulle jag nog tycka vi var lite underliga.. men kul var det! =)

2009-09-24 @ 16:43:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0