Då ska vi se, sa blinda Sara

När jag ska leta efter något, så blir jag för tillfället blind. Helt värdelös på att leta. Även om det skulle vara stora blinkande neonskyltar som pekade ut vart det jag letar efter finns, så skulle jag missa det.
Varje fall. I måndags när jag skulle ta tåget hem från huvudstaden så kommer jag in på stationen och kollar på den enormt stora tavlan för att se vilket spår mitt tåg skulle gå ifrån. Ser då att det är spår 10. Då påbörjas jakten på detta spår. En pil till vänster berättar för mig att ditåt finns spår 1-9. En pil som pekar till höger berättar att ditåt finns spår 11-19. Jaha, men vart sjutton finns spår 10 då? Står där och tänker att så dum är jag väl inte? Lagom när jag hunnit avsluta den tankegången så ser jag skylten för spår 10. Rakt framför mig, som visar att jag bara ska gå genom de dörrarna så kommer jag ut på spår 10.
Jösses.

/S


Kommentarer
idis

hahaha, i fredags när jag åkte hem tänkte jag precis samma sak! :D fast det gick snabbt att lista ut var 10 låg iaf :) hoppas det går bra på praktiken!

2009-10-28 @ 17:27:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0