Snabba puckar?

Ja, nu var det så för ungefär ett halvår sen ansökte jag om ett sommarjobb på Strömholms djursjukhus som receptionist. Dom hörde aldrig av sig, så jag gick vidare med livet.
Nu ringde hon och undrade om jag fortfarande var intresserad av tjänsten, som är på heltid och börjar omgående. Då jag sa att jag sökte tjänsten för ett halvår sen som ett sommarjobb och eftersom jag är heltids student så har jag tyvärr inte tid med ett heltidsjobb, men tack för erbjudanet.
Då muttrar hon lite att "ja, det står ju här i ditt CV att du är studernade och tar examen nästa år".
Jo, men om hon visste att jag var heltidsstuderande, varför då erbjuda mig ett heltids jobb? Alltså, kul att bli erbjuden jobb men ja, vad hade hon tänkt sig? Kloning? Att jag skulle ge ordet multitasking ett nytt ansikte?

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0