A day to remember

Kick off med MCI i fredags! Herregud, vilken kul dag det var!
Började med en luch med klasskamrater! Jättekul att träffa dem.
Sen väl tillbaka på kontort så träffar vi personerna från Göteborgs kontoret, som kommit till huvudstaden för Kick offen. Sen börjar det hela. Vi blir indelade i lag, får en ryggsäck med diverse saker, en kamera och ett häfte. I häftet finns det 33 uppdrag som ska utföras runt om i Stockholm. Vi har två timmar på oss. Det lag som klarat mest uppdrag och fått ihop mest poäng vinner. Så det var bara sätta igång. Några uppdrag var:
* Alla i laget ska vara med på bild då ni sitter i ett träd
* Sjung för en torghandlare och ta kort
* Åk Djurgårdsfärjan och ta ett kort på den klassika Titanic scenen,
som jag fick göra med mitt röda hår som passade till Kate Winslet.
* Ta reda på exakt när skeppet Vasa bergades
* Ta kort på två i laget som ligger i en Hästen säng
* Alla i laget ska bära en total främling
* En i laget ska krama en polis
* Vilken kung är detta? Tavlan finner ni i Livrustkammare.
och så rullade det på sådär. Herregud vad vi flängde runt. Så inom loppet på en timme var jag på Slottet, Vasamusset och Skansen. Helt galet.
Väl tillbaka på kontoret så redovisades alla uppdrag, vi fick olika poäng för olika uppdrag och våra första glas vin.
Mitt lag vann!! Tjoho! Sen fick vi veta att vi led av tidsbrist och vi fick 20 minuter på oss att byta om till festkläder! Så killarna fick en halvan av kontoret och tjejerna den andra. Tänk er Top Model när de har en modevisning och måste byta kläder snabbt som sjutton. Där har ni kontort under dem 20 minutrarna.
Sen var det dags för deltävling två. Musikquiz om 80-talet. Då vänder sig mina lagmedlemer till mig:
- Men Sara, när är du född?
- 89.
- Jaha, då kanske vi inte kan räkna så mycket med dig då.
Dra åt pipan med er allihopa, hade jag lust att säga, men det var roligare att visa dem vad jag kunde. Det visade sig då att jag kunde mest i laget och gjorde så att vi hamnde på en andra plats.
Ja, jag skryter över det, thank you very mutch!

Efter det så fick vi gå ut till bussen, som körde oss till Kung Carls festvåning! Lyxigt värre. Väl där bjuds vi på tre rättersmiddag som såg ut som detta:
* Sallad med lättstekta skaldjur, avokado & gurka i sötsyrlig limedressing
* Oxfilé med gratinerad örtpotatis, gräddkokta kantareller & rödvinssås smaksatt med rosmarin
* Luftig vaniljcheescake med rårröda hjortron & karamelliserad digestive.
Mums!
Sen var det dags för nästa deltävling. Två från vajre lag skulle vara med på nästa omgång som handlade om musik från 90 talet. Jag och en kille som heter Johan fick ställa upp. Det visade sig att nästa deltävling var a la Singing Bee. Jösses, var väl det jag tänkte. Första låten jag fick var GES, Gräver guld i USA. Klarade jag mycket bra. Nästa var E-typ, vilket jag också tog. Sen kom mitt fall. Vem tänder stjärnorna? Kan väl den meningen och inte mycket mer av låten och det var ju självklart en annan mening som jag skulle sjunga.
Efter det fortsatte festen tills jag var tvugen att ta halv 12 tåget hem.
Tack för den kvällen! Sjukt kul!

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0