It´s like the wind

Det var precis ett par gäster som checkade ut. Dem var jättenöjda med vistelsen, med maten och med vädret. Men det var en sak som inte hade vart så bra. Nämligen taklampan i hallen. Under hela natten hade den tänts och släckts med jämna mellanrum, vilket dem hade tyckte vart lite irreternade och konstigt. Fullt förståligt.
- Ja, men det spökar ju här, så vi kanske hade besök i natt,
säger mannen i förhållandet och skrattar.
Hans kvinnliga halva skrattar hjärtligt åt skämtet.
- Ja, kanske det, säger jag.
Dock tänker jag för mig själv, att det var rörelsesensorerna som tänder lampan som gått igång, då jag gissar på att de har haft fönstret öppet under natten och gardinerna har fladdrat till. Men jag vill ju inte förstöra deras övernaturliga upplevelse så jag säger inget.
Efter de har gett sig iväg så ringer jag tjejerna på städ och ber dem för skoj skull kolla om deras rum hade öppet fönster. Jo men visst det hade det vart öppet.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0