The girl in red

För er som har missat så är jag rödhårig. I och med denna hårfärg så finns det vissa färger som skär sig med håret mer än andra. Röd, rosa och gul i vissa nyanser är sådana färger.

Idag var jag på introduktion för att jobba på HM lagret. Ja, för exakt samma jobb som jag hade förra året. Lite annorlunda i år då jag blir anställd av ett bemaningsföretag och inte dirket av lagret. Så då var det lite papper som skulle fyllas i och han skulle berätta vad jobbet ute på lagret innebar, men då jag var inbiten HM jobbare så hoppade vi över den biten. Det lilla mötet slutade varje fall med att jag skulle få kläder för att jobba där ute. Kängor med stålhätta har jag redan så dem hoppade vi över. Men en tröja var jag tvungen att få. En röd sådan. En JÄTTEröd sådan. Men det är bara att tacka och ta emot.
Väl hemma prövar jag tröjan och ser skeptiskt in i spegeln. Jag kommer defentivit synas kan jag ju säga. Men försökte intala mig att det kanske inte var så farligt ändå.
Just då kommer min mor in i rummet och frågar vad är det för röd tröja jag har på mig, med den tonen att den tröjan passar absolut inte mig.
Tack mamma.

/S



Kommentarer
alexiislinnea.blogg.se

jaa ska du också börja=) men du, det är lugnt finns en annan rödhårig bland oss rödtröjor ;)

2009-06-09 @ 12:40:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0