Hemma!

Kom hem igår efter fem underbara dagar i Göteborg. Har haft det kalas bra med handboll, värmebölja, shopping, stek i solen och mycket mer. Mor och jag anlände redan på onsdagen. Bodde mitt i Nordstan, fem minuters promenad väg från handbollen och Avenyn. Trvis så bra i den där stan, speciellt under Partille Cup.

Min lillebrors lag, Eskil, var ju anledning till denna tripp. Obesegrade tog det sig till final mot Heid. Femte gången de var i final i denna cup. De fyra gångerna innan har de förlorat. Så allt annan än vinst denna gång skulle vara grymt.
Hela matchen är äckligt jämn. Först så leder vi med några bollar, sen så går Heid om. Sjukt spännande. I haövlek stod det 9-9. När det är endast en minut kvar så leder vi med ett mål och Heid är i anfall. En ur Eskil åker på en två minutare, så där står dem med en sperlare mindre och pressen att inte släppa in ett mål. OKej, nu kommer lite skryt, men då lyckas min lillebror bryta en passning och ta bollen. Han har vart grym hela matchen, bortsett från att han missade en straff men annars grym! Klockan tjöt och Eskil vann! Så jääävla skönt! Femte gången gillt har jag hört! Grattis killar!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0