Omvärldskunskap

Maria och jag satt och diskuterade om att resa i USA.
- Jag skulle börja här i New York, säger hon och pekar på en fantasi karta framför oss.
Sen skulle jag fortsätta till Las Vegas, och flyttar då fingret neråt några centimeter.
Jag skakar på huvudet och flytter fingret 20 tal centimeter åt vänster och säger att här borta ligger Las Vegas.
- Nej, men är du säker?
- Att New York och Las Vegas ligger på olika kuster? Helt jättesäker.
- Nee...
- Jo.
- Men...
- Jag lovar.

- Jaha..
Då ska det tilläggas att Maria har vart i USA ett x antal gånger.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0