Plattfall

Ahh, nu kommer ett sån där pinsam grej. Men det bjuder jag på.
Satt i min lilla fotölj framför datorn. Hade placerat mig i en skräddarställning. Kände hur det börja sticka i foten, sådär som det gör när den har somnat. Eller som vi säger, foten har fått sockerdricka. Efter en stund så domnade foten bort helt. Tänkte inte mer på det utan reste på mig. Tog ett steg fram, sen föll jag ihop. Handlöst föll jag ihop till en hög på golvet. Foten gav inte det stöd som jag hade hoppats på, så där låg jag på golvet. Lagom då börjar foten vakna till liv. Sockerdrickan är i rörelse. Så ligger hjälplös och skrattande på mitt golv. Min mor hör detta. Kommer in i rummet, kollar på mig, skakar på huvudet och går därifrån.

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0