Top Gear

Ett av mina absoluta favoritprogram. För tre år sen visste jag knappt vad en bil var. Den rullar. Okej, lite mer basic kunde jag väl men inte mer. Så ändrades min umgängsekrets och biltokiga pojkar gjorde entre. Ibörjan skakade jag mest på huvudet åt deras bilsnack men nu hängar jag med också. Utvecklingen går framåt.
Men visst, Top Gear är ju kul att titta på med alla bilar som de testar så vidare. Men de tre engelsmännen som är programledare är ju störtsköna! Klockrena allihopa. Så bra kommentarer och roliga grejer de har för sig.
Förra veckan skulle de testa att köra traktorer. Jag skrattade så jag grät. Jag lär mig hellre om bilar samtidigt som jag skrattar än på något annat vis.
Förra veckan testade de en Lamborghini Gallardo. I Italien så använder polisen dessa bilar som polisbilar.

Det sägs att för att Lamborgini ska få köra sin vanliga teststräcka på allmän väg, så skänkte dom några bilar till polisen så dom inte skulle bråka. Jävlar vilket liv det skulle bli i Sverige om man gjorde så.
I Storbrittanien kör polisen runt i Subaru Imprezor och i Tyskland någon värsting merca. Så med andra ord om, ska man bli polis i någon av de länderna om man vill köra en rikigt bil.
Nej nu börjar Top Gear snart! 22.00 på kanal 9.

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0