Det är inte gott!

Jag tycker om mycket när det kommer i mat väg. Är inte så värst kräsen.
Men en sak som jag inte vill utsätta mina smaklökar för är dill. Dill. Bara ordet ger mig äckelsmack. När det ska köpas chips, allt förutom dill. Det är inte gott.
Vampyrer klarar inte vitlök. Jag klarar inte dill, blodpudding eller palt.
Hade en vän som skulle vara snäll och bjuda mig på middag en kväll. Ett recept med dill berättade han. Jag sa dikret att jag inte tycker om dill, så helst inte. Detta vissta han ju redan men sa att detta skulle jag tycka om. Stod och rynkade näsan då jag kollade på när han lagade maten. Ögonen blev större på mig när jag såg hur mycket dill han hade i denna köttfärsröra som sen skulle på varma mackor. Hur kan något med så mycket dill, falla mig i smaken?
Som sagt, det var inte gott. Han tyckte om det, men inte jag. Men eftersom han ansträngt sig för att laga maten, så åt jag en macka. Tacka gud för efterrätten sen annars hade jag vart hungrig hela kvällen.
Men det finns ju alltid ett undantag. Det som bekräftar reglen. Hovmästarsås. Ni vet det som man har till lax och det blir ju så sjukt gott. Där i är det dill. Men det smakar inte dill. Då är det helt okej.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0