08 blev 09

Ja, det var ju nyår för några dagar sen om nu någon lyckades missa det. Dett var mitt nyårsfirande!
Ida och Maria kom hit, och vi piffade till oss lite. Hår blev plattat och locakt. Sminkningar och naglar fixades. Efter det for vi ut till Vilsta och hem till Mailn, en gammal rinmanist. Här skulle strörre delen av kvällen spenderad med mat och fest.
Vi anländer runt 7 och får då vet att en av våra vänner redan blivit lite överförfriskad och gått och lagt sig. Inga kommentarer. Efter det så kom det mer och mer vänner, endel som jag inte träffat på nästan ett halv år, då majoriteten av festen gick på Rinman samtidigit som mig. Sen severades maten, vilket var hur gott som helst! Kyckling vingar, potatisklyftor/potatisgratäng grönsallad sen små tillbehör. Mums!
Sen böjrade festen och det blev prat och skratt för hela slanten! Efter några timmar kommer den överförfriskade upp på benen och gör oss sällskap, alltid lika trevligt.
Klockande närmade sig tolv och ungefär hälften av oss skulle ner på stan och kolla på fyrverkeriet. Några fick skjuts men det var ett tappert gäng som valde att gå ner. Väl nere på stan var det ett enda virrvarv för att få tag på alla igen, men vi var nästan alla som lyckades hitta varandra till midnatt och 2009. Det var ett rikigt bra fyrverkerispel måste jag säga! Över min förväntan! Efter det satte vi kurs mot en lokal fest, som vi visste ägde rum. På vägen dit så har vi tur träffa de vi käner på lokal festen, så det var bara att hänga med. Väl där så träffade jag en del som jag kände och inte hade träffat på ett tag, blev även lite dans!

Hitills har 2009 var ett bra år. Hoppas det fortsätter så!
Gott nytt på er!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0