Bakslag

Jag försöker få en tjej att lämna en liten by utanför Mariefred.
Vill att hon ska flytta hit, ja för det är här det finns civilisation och lite annat.  Men hon sa att hon inte tycker om Eskilstuna, fast hon bara vart här en gång och det gör hon aldrig igen. Frågade då självklart vad som hände den där gången hon tog en tripp till E-town.
Den gången var en lördag natt. Hon skulle hämta några vänner som festat hör i stan. Hon hämtade dem på Järntorget. Jag menar, hallå! Det är inte rättvist. En lördags natt på Järntorget, klart som sjutton hon ser skumma saker. Fördommar? Må hända, men jag bor nära där och tagit några promenader helgsnätter och sätt skumma saker. Vad sjutton, ibland har säkert jag och mitt sällskap betraktas som skumma!
Men ingen Eskilstuna bo har väl missat att det vart lite liv borta på St Eskils gymnasium idag. Eleverna fick låsa in sig i klassrum och aulan då skolan genomsöktes. Sån där spänning i vardagen.
Hur som helst! Detta kunde ju inte komma mer olägligt! (hör ironin)

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0