Mrs Plough

Igår skulle jag åka till jobbet. Rikigt trött efter gårdagen men gav mig f*n på att pallra mig upp och åka. Kom inte riktigt ihåg vart jag parkerat bilen, så kollar runt lite innan jag får en uppenbarelse vart jag ställt den. Går till parkeringsplatsen och möts av en snöhög. Under natten, och fortfarande pågående, snöfall hade begravt min bil. Kuuuuul. Men efter en kvart så skymtade bilen under det vita täcket och jag kunde brumma ibäg. Vet att många sover en söndagsmorgon, men vet ni vilka som sover? Jo, plogkillarna. Så vem fick ploga vägen själv till jobbet? Jo, jag. Det var ju en upplevelse i sig. En hal och slirig sådan.

/S  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0