Fula ord

Jag oh min klass i grunskolan avverkade massor av lärare under våra 10 år tillsammans. Av olika anldeingar. Vissa flyttade, vissa blev mammalediga och andra tyckte att vi var ett pain in the as helt enkelt. Det sist nämnda var den vanligaste anledningen.
Tror rekordet var fyra olika klassföreståndare, det där året i 6:an.
Spanska bestämde jag mig för att läsa sen. Där avverkade vi också lärare. En av dem hette Barbarella. Hon hade spanks påbrå. Jättesnäll. Lite halvmesig så där om jag får säga.
En gång så satt några av oss kvar efter lektionens slut. Barbbis, eller Barabrullla som hon även kallades, plockade ihop efter sig. Kommer inte ihåg vad som fick mig att säga detta men jag tyckte något var rikigt dumt gjort, så jag sa:
- Vad taskigt.
Barbbis slutar med det hon håller på med, kollar på mig med stora ögon och säger:
- Men ett sånt fult ord kan du ju inte säga.
Tro mig, jag och min vänner satt och funderade ett bra tag vilket som var det fula ordet. "Vad" eller "taskigt".
Tydligen så var "taskigt" det fula ordet, förklarade Barbbis. "Task" kommer ju från mannens penis och det i sig är ju bara ett fult ord! Så kunde vi ju inte gå runt och säga. Slänga ur oss det manliga könsorganet hur som helst! Inte bra det där.
Som ni säkert förstod så svor hon alrdig heller. Eller jo, på hennes sätt. "Fy bubblan" och "Järnspikar" kunde hon sträcka sig till.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0