Inför julen

Då var det lite mindre än en vecka kvar till julafton då. Julkänslan börjar sakta men säkert komma. De sista julklapparna ska handlas under helgen, tror jag.
På tal om julklappar, har sett en sak som jag ska få. Och nej, det var inte för att jag letade efter min klappar, Sånt gör jag inte. Blir ju inte lika kul då. Men om min mor lägger boken i kryddskåpet, så får hon väl räkna med att jag kommer se den. Men jag har inte sagt något. Sen gör ju saken inte bättre at min mor öppnar det där skåpet varje gång jag kommer in i köket känns det som. Men nu har boken flyttats. Säkerligen inslaget har det hunnit blivit.
Men på julafton hör det ju till att kolla på Kalle Anka. Tycker jag. Bästa är ju i slutet då vi får se vilka filmer som kommer nästa år. Sen är tomtensverkstad grym också. Älskar att de målar schakbrädet med rutig färg. Finns så mycket bra. Men sen finns det ju de klipp som är mindre bra. Min minsta favorit är den där fågeln i djunglen som Kalle hamnar i bråk med. Hackspett eller vad han är. Har aldrig tyckt om den.
Sen på julafton ska jag ställa väckarklockan. Ska infinna mig i Stenby kl 10 för frukost. Kanske inte mitt favorit förslag just nu, men tydligen var det så vi var tvugna att göra för att hinna fira där ute.
Nej, nu ska det plattas hår.

/S


Kommentarer
Maria

Jag hatar den där jäkla hackspetten i djungeln! Kalle Anka har missat honom de senaste hundra åren, snälla, skjut honom denna jul! ;)

2009-12-18 @ 15:19:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0