The golden seagull

Kommer ni ihåg när ni var små? Eller ja, nu kan jag väl inte förutsätta att alla ni var små samtidigt,
men förr får väl duga.
Jag kommer ihåg när jag var liten och vi skulle åka till McDonalds. Det var ju kul för att det var onyttigt. Det var något annorlunda. Sen leksaken förstås. Då var det svåraste valet du kunde gör om du vill ha en hamburgare eller en cheesburgare. Sen fick du din lilla box med hambugare, dricka, strips och en leksak. Skoj skoj!
Idag har barnen ju typ 100 olika kombinationer. Jag menar, vilken sju åring vill åka dit för att få minimorötter? Seriöst. Mycket roligare med strips!
Skulle bli en deprimerad unge om jag tvingdes äta sallad och mjölk till min hamburgare.
Förstör ju hela grejen liksom.
Nyttigt äter man hemma. Onyttigt på McDonalds.
Visst, man ska äta nyttigt och allt det där, men det finns ju gränser för det med.
När jag får barn så ska dem inte få välja. Eller ja, dem har väl ett ord i vilken hamburagre de vill ha. Sen är det strips och dricka som gäller.
Och kom inte och säg att det är pga McDonalds att ungarna blir tjocka.

/S



Kommentarer
Anonym

då tycker jag synd om dina barn om du låter en 1,2,3 åring dricka cola, bra förälder! Hoppas du skaffar barn med en vettig pappa iallafall som kan sätta gränser

2009-12-02 @ 19:40:08
Sara

Ja, om det är den jag tror det är som kommenterat detta så är jag inte alls förvånad att det är du. Men kul att min blogg kan lysa upp din lilla vardag. Trogen läsare som du är.

Ja, usch för mig som kommer låta mina barn få smaka cola de gånger vi kommer åka till McDonalds. De kommer säkerligen få men för livet!

Men vi ser saker och ting på olika vis, därför vi är olika människor. Tacka gudarna för det.

2009-12-03 @ 10:36:38
M

Att de får dricka Coca Cola som småbarn kommer garanterat göra dem till dåliga individer som både super, röker o strular runt innan de blivit tonåringar. Så satsa på Cola LIGHT istället så kanske de väntar med sitt roliga liv tills de blivit byxmyndiga iaf ;)

2009-12-03 @ 10:47:50
Sanna

haha, håller med dig sara. mina ungar ska få moffa strips och cola där dom också! :D

dock när jag var liten ville jag faktiskt ha mjölk och naturell hamburgare när jag var på mc donalds! :P

2009-12-03 @ 11:28:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0