Busted!

Jaha, fick känna att jag verkligen levde när jag åkte buss.
Jag tycker det är med sms biljett på bussen är lite väl dyrt, så jag smsade en gång. Tar sen det sms:t, vidarbefodrar det, ändrar tid och datum och sen skickar jag det till mig själv och tada, så har jag en giltig biljett. Typ. Tillräckligt för busschauffören varje fall. Men om en kontrollant kommer och kollar så är den inte så giltig längre och då blir det en dyr bussresa. Men jag har aldrig råkat ut för en kontrollant, så jag tänkte inte mer på det. Den menningen kommer jag aldrig mer kunna yttra.
Sitter på bussen med Linda och Mailn. Linda har pendelkort och Malin är så där duktig och har en gilltig biljett på sin mobil.
Helt plötsligt så tar Malin upp sin mobil och börjar bläddra bland sina medelanden och stannar på sin sms-biljett.
Jag: Ja, jag kände det bara onödigt att sms om en ny.
Linda: Ja, du är så jälva rökt om du blir påkommen. (nästan skriker ut det)
Smidigt där Linda!
Malin: Ja, men det står en kontrollant framför oss så det var ju därför jag tog upp den.
Och se där, vid sätet framför oss står det en kontrollant. Jag ser alla hundra lappar jag kommer få betala försvinna från mitt bankonto. Så ställer mig vi dörren och hoppas att jag kan hoppa av på nästa hållplats för att sen promenera till stationen. Skulle inte ta mer än 5 minuter. Då visar det sig att vi precis åkt förbi den sista hållplatsen innan centralen och jag är fast.
Kontrollanten kollar mina vänners biljett, kollar sen på mig och går förbi!
Ja, ibland ska man ha tur. Men jag var ganska så nervös där ett tag.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0