Min vän Tom

En härlig prick måste jag säga. Tycker om Tom.
Var över hos honom igår för lite party och grillning, som ett första stopp på en helplanerad kväll.
När jag kommer dit så får jag veta att han inte gjort så mycket olika saker till maten pga bristande i tid. För Tom är den som lagar mat på riktigt. På hans födelsedag var det tre rättersmiddag. Då menar jag inte standard grejerna som glass till efterätt utan hemmagjord tiramisu.
Detta var det han hade gjort till 12 personer. grillat hamburgare, bakat brödet själv, gjort tzatsiki och coleslaw, kokat majskolvar, gjort en sallad och till efterätt hade han bakat kladdkaka, lite kakor och någon jordgubbs/rabarber gegga.
Jag har säkerligen glömt något. Som alltid, smakade allt så himla gott! Alla ska ha Tom som kock på bröllop. Malin överväger att anlita honom som personlig kock.
Han bad om ursäkt att han inte hade hunnit göra hamburgarna själv, utan köpt färdiga.
Han bjöd även laget runt på tequila eller absint.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0