Bra där

Arena Personal är ju ett fenomen det med.
Blev anställd där, för att jobba extra ute på HM lagret under sommaren. Var på intervju veckan innan midsommar där dem sa att jag fick jobbet, fick röda fula tröjor osv. Dem frågade om det var några dagar under sommaren jag inte kunde jobba, för dom visste ju att jag har mitt andra jobb ute på Slottet. Berättar då plikttroget att jag inte kan jobba något före midsommar då jag går i skolan fram tills dess. Sen under vecka 27 och 28 kan jag inte heller jobba, eftersom varje dag kommer tillbringas ute på Slottet. Sagt och gjort och det skulle antecknas.
Trodde jag.
Två dagar innan midsommar ringer dem och frågar om jag kan jobb. Säger då att jag går i skolan, att jag redan berättat och att det skulle vara anteckant. Jaha, men det visste inte hon som ringde utan skulle anteckna det. Återigen.
Dem ringer en andra gång. Under vecka 28. Berättar att jag är på mitt andra jobb.
- Ja, men det har jag ju antecknat här, säger hon glatt. Ja, men varför ringer du då?
För tre veckor sen fick jag ett sms och belv ombedd att höra av mig om hur jag kunde jobba den närmsta tiden. Berättar då att jag kan jobba varje dag fram tills den 17 augusti,
för då börjar jag skolan.
Vem tror ni ringer imorse då? Jo, men Arena Personal står det på displayen.
- Men jaha, så du har börjat skolan! Det ska jag ta och anteckna.
Ja, för att anteckan saker och ting har ju funkat så bra hittills?
Jösses

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0