Smygaren

Jag är trött på morgonen. Jag är trött när jag går till tåget, på tåget, på bussen och första två timmarna i skolan. Sammanfattningsvis så är jag trött. Näst intill dvala ibland.
Så igår morse, så går jag och Linda upp mot skolan. Båda lika trött. Båda lika sura över att det är en måndagsmorgon.
Sen när vi går där. i godan ro, så hör vi bakom oss en röst. Lite wisckyröst, lite små creepy "God morgon flickor".
Kallkår går längst ryggraden och man vaknar till med ett ryck! Något äckel på skolgården eller?
Vänder sig sakta om och möts av ett skratt från Tapani. Han är inte alls ett äckel. Han är jättesnäll ,fast gillar att skrämmas ibland. Ja, men Linda och jag vakande till varje fall. Något gott i det hela.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0