Föda barn eller pungspark?

Vilket gör egentligen ondast? Denna diskussion har jag och vännen Tuomi haft några gånger. Han står fast vid att få en spark på kronjuvelerna måste göra
så mycket ondare än att klämma ut än unge.
Jag måste då säga att jag tror det är tvärtom. Har dock inte vart med om någon av dessa upplevelser, men att föda ett barn, så pågår ju smärtan under mycket längre tid än en kick. Lägger man ihop den sammanlagda smärtan vid en födsel så vinner den med häst längder. Plus oddens att man spricker är mycket större vid en förslossning än vid en spark.
Eller?

/S


Kommentarer
Rosalie

Tror du ska ta din vän i handen & säga att du i detta fall har fel.

Alla förlossningar är ju olika, men jag kan av erfarenhet x2 säga att det inte känns.

Alla tjejer har väl haft mensvärk någongång, och det känns likadant om inte lindrigare!

Jag föder hellre 34 barn till än att få en spark i råttan

2008-10-14 @ 21:03:48
URL: http://rosaliie.blogg.se/
Santtu

hmm, svår fråga.. men man kommer aldrig få veta svaret (antagligen) eftersom man bara kan vara med om 1 av sakerna :P

2008-10-15 @ 19:42:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0