Big no no

Hörde idag att det kommit en ny skiva som heter Absolute Rock Anthems. Halleluja tänkte jag, bara bra musik på den skivan! Sen får jag höra lite smakprov från den...Alice Cooper bra...Queen bra...Black Sabbath bra....Coldplay br...Nej vänta? Coldpaly?? Sen när räknade det som rock?! I mina ögon klassas det inte som rock någonstans! Blev besviken.

Ett annat no no är Sofia och hennes musik kunskaper.
Hon dyrkar en pojkgrupp vid namn McFly. Googlade dem lite snabbt och fick se att de består av fyra små grabbar. Dessa pojkar sjunger tydligen. Ibland egna låtar men även covers. Bl.a har de gjorde några Queen låtar, som Don´t stop me now. För ett tag sen föreslog jag att vi skulle lyssna på den låten.
- Men om vi ska lyssna på den låten, så måste vi lyssna på den riktiga veriationen med McFly!

Borde det inte vara spöstraff på sånt?

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0