06.52 tåget

De dagar jag går upp till skolan, det vill säga vardagar, så tar jag det tåget. Nu efter tre månader så vet man ju vilka som kommer åka med det tåget.
Först ha vi Hetsaren.Han kommer alltid en minut innan tåget kommer, andfådd. Lagom då rullar tåget in och han får panik. Vilken dörr ska han satsa på för att komma först i kön? Springer lite fram och tillbaka till han beslutar sig för vart han ska stå. Men på något sätt lyckas han alltid hamna mellan två dörrar och där med sist i kön
The Backslick. Runt 25. Alltid kostym. Alltid samma portfölj, med en skylt som säger Nordea. Spetsiga skor som påminner om Aladdin. Alltid backslick.
Damen: Hon och jag brukar ofta hamna bervid varandra. Hon verkar väldigt snäll. Medans jag har min mp3 har hon sina cd-böcker. Den här veckan är det Stieg Larsson och Luftslottet som sprängdes som gäller.
Sömntutan. Kommer in. Sätter sig. Somnar. På en gång. Konduktören får alltid väcka honom. Brukar snarka.
Tjejen med glasögonen. Hon är lite töntig, om jag får uttrycka mig så. Stora glasögon. Alltid två toffsar. Lite utstående framtänder. Storryggsäck, full med böcker.
Killen med glasögon: Han kliver på i Kvicksund. En manlig variation av tjejen ovan. Skulle nog passa ihop.
Syjuntan: Kliver på i Kolbäck. 5 äldre damer, 50+. Pratar som om de skulle dö vilken sekund som helst. Tackar Gud för min mp3 varje gång vi kommer till Kolbäck.

/S



Kommentarer
Sanna

haha, sen har vi dig också Sara! "tjejen med mp3:n som spanar in alla andra" ;P

2008-11-30 @ 18:02:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0