Undantaget som bekräftar regeln

Grejen är den, för er som känner mig, så gillar jag ju inte svenska filmer.
På något sätt har jag lite svårare för dem än med andra filmer.
Hade den diskussionen med min väns pappa en gång och han tyckter att svenska filmer är bra. Men något vi svenska är mindre bra på att göra är ju skräck. Det funkar inte för mig. När jag berättar detta för pappan så tittar han på mig och säger "Jaha, det tycker du, men då har du inte sett Strandvaskaren, för den är bra!" Det är just denna film som fick mig att sluta titta på svensk "skräck". Den var verkligen inte bra eller läskig.
Men nu när det närmar sig jul kommer en svensk film som är så bra. En av mina favoriter!
Pratar ju såklart om Tomten är far till alla barnen! Ironin över den svenska julen är så bra gjord!Den är så klockren! Se den!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0