Stammisen

På järntorget här i staden så ligger Forsvärns. När vi hyr film så åker vi dit. Var där åter igen igår. Kvällen skulle tillbringas hemma hos Rille med baksmälla, pizza, cola och film.Precis innan jag ska gå in slår det mig att jag vart där 5 ggr de senaste tretton dagarna. Det är ju en prestation också.
När jag sen hämtat Saw 4 och ska betala för den så får jag den där igenkännande nicken och hälsningen från tjejen bakom kassan. Hon den blonda med piercing i näsan som har vart där de senaste säkert 10 ggr jag hyrt film. Nästan bundisar hon och jag nu.
Då hon tar betalt och hämtar filmen, så börjar hon berätta glatt vilka nya filmer som kommit in så sent som i fredags. Det är tydligen Kung Fu Panda och Arn som är veckans nyheter.
Okej, nu kan jag nästan hela Forsvärns utantill, så lite nya grejer skadar ju faktikst inte.
För omväxlingens skull.

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0