Pensionärsrace

Var på Coop en sväng idag. Var där innan kl 12 så det var ju jag och alla pensionärer. Intressant folkslag på många vis måste jag säga. Kryllade av dem. Framför allt de små tanterna. Små farbröder var det dock brist på men bakom endel hyllor stod dem och tryckte. På väg ut hittade jag resten av farbröderna som antingen inte ville följa med frugan in och handla eller inte fick. De satt gladeligen och pratade och klagade på hur jobbigt det var att handla med lilla frugan. Undra vad som skulle hända om lilla frugan skulle komma på sin gubbe med att sitta och prata sådär. Ajabajja.

Det andra racet jag var med om, var faktikst ett rikigt race med bilar och grejer. Är på väg ut mot Sundbyholms slott och har precis passerat Skiftinge. Då dyker det upp en liten röd BMW som ligger och trycker i baken på mig och bara väntar på att köra om. Sen, efter vad som säkert kändes som en evighet för BMW:n kör den förbi. Med tanke på vad BMW är förtkortning för så blev jag förvånad över föraren.
Det var Agda 97 som hade plattan i mattan. Okej, lite surt att bli omkörde av henne men ändå! Go Agda!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0