Konsten att göra låttexter

När man har tråkigt, så brukar Philip dyka upp som en räddande ängel. Han känner på sig att man behöver en uppmuntran och så är han där och får en att le!
Vi sitter och diskuterar bl.a Maskinen och deras väldigt specilla texter i deras låtar. Poesi?


Phille säger:

"Nu är han här, herr Arrogant

Spyr galla, och fräser

Man tror ej det är sant

Snackar skit och fördömer

Allt som vi håller kärt..

Som om ett år eller två,

Inget kommer vara värt!"

Phille säger:

Det gjorde jag själv... Om mig själv!

Sara säger:

En naturbegåvning!

Phille säger:

Jag kan minsann inte bara skriva mörka verklighetsskildringar till hårdrocksriff....

Phille säger:

Jag kan göra hippili hopp också!

Sara säger:

Du är så duktig Så nu säljer du det där till samma skivbolag som har hand om Maskinen,
så kommer du oxå spelas på Lotus snart!

Phille säger:

Förbanne mig den dagen jag säljer min själv på något sådant sätt!

Phille säger:

Då får du min fulla tillåtelse att sätta en kula mitt emellan mina ögon...

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0