Kaviarjakten

Varje jul så lagas det ju mat för fulla muggar. En sak som ingår i denna familjs tradition om vad som finns på bordet är Morfars gegga. Fantastiskt god som man har på rostat bröd. Vattnas bara jag tänker på det. Hur som helst. i denna gegga så är det en kaviar som ska i. Bara den och ingen annan. Vi har prövat med andra sotert också, men det blir inte samma sak. Det jobbiga är att under senare år börjar utbudet av denna kaviar tryta och det blir en ren skattjakt att hitta den.
Jag var på jakt idag i Västerås med Linda i följe som i sin tur tyckte jag var helknäpp som inte kunde nöja mig med en annan kaviar. Men det kan inte vara någon annan. Min mor är iväg nu i stans olika mataffärer och kollar deras utbud. Den skall hittas! Vissa har som kvar att ha en julskinka. Vi måste ha Morfars gegga.¨'

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0