Tjejer!

Det är ett ganska känt faktum att jag kan störa mig på tjejer och då menar jag rikigt tjej tjejer som man får ont i huvudet av. Tjejer som kan bli sur över en grej, sen pratar de inte med en på flera dagar. Sen får man reda på att hon var sur över att man råkade gå in i henne i matkön förra veckan....My god

Som te.x när man är på stan med en tjej tjej, och denna frågar om klädesplagget i fråga som hon prövar sitter bra, passar osv och vill ha ett ärligt svar. Då svara jag ärligt, kanske inte råbarckat ärligt men tycker jag inte det passar eller om jag inte gillar plagget över huvudtaget så säger jag det. Då blir tjej tjejen helt stött, sur och pratar helst inte mer med mig den dagen. Ursäkta, var det inte du som bad om min ärliga åsikt? Kan du inte ta den, ska du inte be om den heller. Det är också den tjejen som säger att allt som jag prövar är snyggt och sitter jättebra. Har faktikst några gånger prövat fula plagg som också var för stora/för små bara för att se vad de säger. Givetvis sitter den som en smäck i hennes ögon. Säga allt för att bli omtyckt eller? Jag lovar och svär att jag kommer inte säga upp vänskapen med er om ni nu skulle säga att något var fel med det jag har på mig. Hedersord.

Men som igår. Hade lite halvt bestämt med några tjejkompisar att vi skulle gå ut. Men mot kvällen var jag så pass trött och så opepp på att gå ut så jag sa ifrån och bestämde mig för en skön hemma kväll istället. Får då ett sms från en annan som ska med dem ut  "hej hur är det? de tror att det ligger risigt till så tänkte bara kolla läget". Sluta ta allt så personligt! Jag ville helt enkelt inte gå ut! Jag var inte arg på någon av er, jag ville bara inte gå ut! Satt och svor hemma hos Rille över detta och han bara stod och skrattade....

Sen är det en tjej på förra jobbet som jag också hade lite svårt med när det kom till en viss grej. Hon har en sambo som hon är lycklig med. Men hon flörta med några killar på jobbet, en speciellt. Hon pratade med denna kille på telefon och msn när hon var hemma. Men så fort hennes sambon frågade vem det var hon pratade med så stängde hon ner konversationen/ la på luren och sa "ingen"....Nu tycker hon det är konsigt att sambon är lite sur och orolig att hon har hittat någon annan. Inga kommentarer

Detta hände för ett tag sen.Fick veta av en ren slump att två realtvit bra tejejkopisar skulle gå ut på lördagen. De hade inte sagt det till någon annan, men en råkade för säga sig och kollar på mig som om jag ska slå ihjäl henne för att de inte bjudit med mig. Vilket jag inte gjorde för övrigt, vill de gå ut själva så visst, ha så kul! Samma dag som detta hände får de reda på att jag har fri biljetter till krogen. Men varje fall, på lördagen, då jag själv precis anlänt till den förfest jag ska vara på, så får jag ett sms av en av tjejern där det står något i stil med "hej, det skulle vara jättekul om du kunde gå ut med oss ikväll, men om du inte ska ut kan inte vi få de där fribiljtterna då?" Nu blir jag lite irrterad och slänger i väg ett svar i stil med "har redan planer. En sån sista minuten inbjudan? Nej tack. Biljetterna har jag redan lovat bort" 
De ignorerade mig större delan av kvällen väl ute på krogen.

Har tusen sånna här exempel, men jag tror ni fattar kalloppen.
Herregud, säger jag bara.

/S


Kommentarer
Jennie

hahah det va mina fri biljetter, den kvällen minns jag så väl ;)

2008-08-23 @ 19:33:01
URL: http://nilseen.blogg.se/
Sannizzz

haha, alltid lika kul att läsa din blogg sara! :D

2008-08-24 @ 13:31:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0