Stalker!

Dagen på jobbet gick fort, vilket alltid uppskattas. Runt tio i fyra så blir jag och Kristina klara med vår sista order.
Ingen idé att ta någon ny, då det bara är tio minuter kvar. Så jag bestämer mig för att göra ett besök på porslinstronen innan jag åker hem för att jag hade bråttom efter jobbet så ville få det ärendet avklarat. Styr mina steg mot omklädningsrummet och går förbi ett av kontoren där Silveryxan sitter. Vi får ögonkontakt. Ingen leende, inget igenkänande.
Inget ovanligt så jag traskar vidare.
När jag kommer ut från toan så går börjar jag gå tillbaka genom omklädningsrummet mot lagerhallen igen. Runt ett av hörnen i omklädningsrummet så står Silveryxan där,
argt som ett bi!

- Du slutar kl 4 eller hur?
- Jaa......?
- Ja men då ska du inte vara här inne
- Men jag var ju på toa!
- Jaha.....

Som jag tidigare misstänkt så har inte Silveryxan något rikigt jobb, utan hon kollar vilka som är här på morgonen och vilka som är sjuka, sen är hennes arbetsuppgifter slut. Vad hon gör resten av de 7 timmar och 55 min som arbetsdagen består av, har jag inte den blekaste aning om. Men ett av henne små sysslor verkar vara att förfölja de som lämnar lagerhallen. Kan fortfarande inte få grepp om att hon faktikst följde efter mig! Seriöst!

När vi ändå är inne på omklädningsrummet, så har vi en en anslagstavla där. En av lapparna berättar om hur lagret jobbar för att vara ekonomiska.
"Under 2007 så fick vi nya morderna lysrör som går att tända och släcka"
Fan vad häfigt! Lampor som går att tända och släcka! Det här är framtiden!

/S  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0