Roadtrip!

Åkte iväg med klassen på lite olika studiebesök idag. Vi hade anordnat en liten carpool och samlades på Västerås tågstation 7.50, vilket i min mening var på tok för tidigt då jag sovit 5 timmar.
Med Veronica som chaufför, så skulle jag, Matilda och Jenny vara passagerare. Det visar sig då att Veronica har uruselt lokalsinne och hittar ingenstans. Hon bor 2 mil utanför Västerås och använder GPS varje morgon för att hitta till skolan. Det är ju värre än mig och Ida. Men hur som helst, hon kollar på sina tre passagerare och undrar vem som ska vara kartläsare:
- Inte jag, för jag spyr, säger Jenny
- inte jag. för jag är från Skåne, säger Matilda
Alla tre tittar på mig och med inte mycket till val ska jag guida oss till våra olika destinationer. Tjejen som inte kan höger och vänster! 
Det gick bra för övrigt, vi hittade rätt och var i tid alla gånger.
Men måste bara säga, att hon är från Skåne måste vara jordens sämsta ursäkt! Kan de grötätande människorna inte läsa kartor eller? Hon kom sig själv att det var en ganska lam ursäkt men hon höll fast till den! Haha, vad vi skrattade för det var så dåligt.

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0