Lokalsinne Noll

Grejen är den, att av någon ouppenbar anledning så hittar jag jättedåligt i Eskilstuna då jag är ute och kör. Inte annars, utan endast när jag kör. Sitter som frågetecken ofta när folk ber mig köra någonstans. Sen speceillt då de säger att jag ska svänga vänster för att köra någonstans! Paink, vad fan är vänster?! Sååå, vem vill ut och åka med mig nu? ; )

En gång hade Ida och jag släppt av Tom vid djurgården och sen skulle hon skjutsa hem mig. Vid ett rödljus så börjar vi diskutera hur vi ska komma hem till mig.
- Vart ska vi?
- ???
- Liksom, vilken väg blir närmast hem till dig?
- ???
Ingen av oss hade koll och satt och skrattade för vi var så dåliga. Födda och uppvuxna i stan och vi kommer inte på närmaste vägen från Djurgården till Nyfors.

Men det som är ännu mer skumt är att jag hittar hur bra som helst i andra städer. Göteborg känner jag som min egen bakficka och Tallinn lärde jag mig på två sekunder. Satt nu och kollade över en karta över Västerås och hittade rpecis överallt, kunde till och med placera ut korvkiosker och ICA lagret, men Viptorp? Vart ligger det?
Okej, nu vet jag vart Viptorp ligger, men när jag flyttade in till Eskilstna hade jag inte en blekaste aning.

/S  



Kommentarer
Glans

hahaha, vi är helt enkelt usla på att hitta! :P hoppas jag aldrig får för mig att flytta till nån riktigt stor stad.. :S

2008-08-19 @ 18:37:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0