It´s the hair

Utklyvning var ett av de få begrepp från biologin som fastande under genomgångarna. Det fastande pga att jag är en sådan. En utklyvning, rent genetiskt sett.
Otaliga gånger, så har folk kommit fram till mig och sagt " Hej Sara" eller  "Det är du som är Sara Åkerman, eller hur?"
I nio av tio fall så känner jag inte igen denna främling, som uppenbarligen känner mig, och rent instinktivt vill jag säga "Ja, och vem är du?" Men håller mig, ler lite osäkert och säger "Ja.....hej?" Personen förstår då att jag inte vet vem hon/han är och förklarar då hur vi känner varandra. Ibland är det att vi spelade fotboll/handboll mot varadnra...vi satt på samma buss en gång för två årsen...var på samma fest hos en kompis kusin sysslings flickvän....osv. Så ibland känns det som "Alla känner apan men apan känner ingen"
Men det kommer alltid till samma anledning "Ja, men jag kände igen dig för håret"
Mitt hår är mitt kännetecken, my signature. Det är jag...eller ja, en del av mig!


Brunetter är smartast, blondiner har roligast och rödhåriga har det bästa sexlivet!

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0